Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagsmorgon 17 oktober

Publicerad 2021-10-17 05:48:10 i Allmänt,

Idag åker vi hem. Det har varit trevliga dagar. Sitter här i mörkret. De andra har inte vaknat riktigt ännu. Har inte sovit så bra. Det är så varmt i rummet. Det har inget fönster så man kan inte släppa in luft. Diverse ljud från min rumskamrat har också hållit mig vaken en stor del av natten. Det finns en längtan hem. Mannen jag kan puffa på när han för ljud           ( snarkar) dörren till balkongen som kan öppnas och släppa in LUFT. 
Men det har absolut varit värt att åka hit. 
Igår gjorde vi en trevlig vandring, gula leden, så fantastisk natur, underbart väder med blå himmel och sol. Snö låg kvar uppe på berget från fredagens snöfall. Stundtals var det helt magiskt. Det blev ganska många kilometer men underlaget gjorde att det inte gick särskilt fort. 
Vi hade tänkt basta på kvällen men eftersom vandringen tog så lång tid hann vi inte med det. Chokladmjölk och mackor när vi kom hem smakade gott. 
Vi hade bestämt att äta på en italiensk/grekisk restaurang, ilromanos, pizzorna där skulle vara så goda. De var de kanske inte, restaurangen gick att jämsmed Fäladstorgets pizzeria. Men det blev en billig utekväll och vi blev mätta. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela