Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdagkväll

Publicerad 2018-01-31 19:47:57 i Allmänt,

Drömde i morse att någon puttade på min rygg och jag fattade inte varför. Det visade sig vara Tomas som försökte väcka mig. Jag brukar inte sova så hårt. Att ta mig till gymet var tufft, men man vaknar ju allt eftersom. Gick hem lite tidigare, sprang en kortare runda. Men det går så tungt, lite kan jag kanske skylla på backträningen i går men det är inte hela sanningen.
Lagat mat och har nu hamnat framför TV, tittar på nyheterna. Jag tänker att jag borde sluta se på nyheterna. Det är mest tråkiga nyheter.

Tisdag och skrylleträning

Publicerad 2018-01-30 21:25:00 i Allmänt,

Gymet i morse. Tungt att gå dit på morgonen, trist väder, kall, mörkt. Tomas hängde med till Skrylle i kväll. Jag höll i träningen, hade nästan ångest för att jag inte skulle kunna hålla i tillräckligt bra träning. Tror att de andra blev trötta. Jag blev jättetrött, mina ben kändes som spaghetti i slutet av träningen. så nu sitter jag i soffan, ser på Aktuellt och ska snart lägga mig och sova.

Borde bloggen byta namn?

Publicerad 2018-01-29 22:21:08 i Allmänt,

När jag började skriva så var det ju för att komma tillbaka till livet efter min operation. Just nu skulle den kanske heta"Min väg till Stockholm marathon". Men att springa marathon i Stockholm är ett sätt för mig att bevisa att det går att springa ett marathon. För när jag låg där i sängen på sjukhuset och mådde som sämst så var det flera av läkarna som sa att jag inte skulle anstränga mig mer eller springa intervaller och jag grät.Jag är glad att det fanns en som sa att jag kunde. Kommer fortfarande ihåg hur de första löpstegen kändes. I början var det som om jag inte hade någon känsel, som om benen inte tillhörde kroppen.
Nu vet jag ju inte om jag kommer att klara det men jag kommer att försöka......

Måndag here I come

Publicerad 2018-01-29 08:45:46 i Allmänt,

Jobbar kväll idag och jag hade satt klockan på halv åtta och löpning stod på schemat. Men vad gjorde denne svensken. Ställde om klockan till åtta, bestämde att benen var för trötta. De får vila till i morgon.
Det sista är i alla fall att gå till gymet och träna innan jobbet.
Tittade därför i min "Paolobibel" men blev inte så hjälpt när jag fick upp det här:
(null)

Sen fick jag upp den här bilden, vet inte om det hjälper mig så mycket mer.
Ett försök till:

Det får bli den  sista. Jag gör mig redo för en fräsch dag😊.

Face the fact

Publicerad 2018-01-28 18:24:02 i Allmänt,

Alltså..jag sprang Skryllemilen på 1:03. Fatta hur mycket jag har att träna. Nu tog jag inte i allt jag kunde. Och jag hade kanske gårdagens 19 km i benen, men ändå. Innan jag gav mig ut läste jag i Paolos budord, jag brukar hämta motivation från honom. Löpträningen för veckan ser ut som följande:
I morgon måndag löpning innan jag börjar jobba. 35 min med fartökningar.
Tisdag jag måste hålla i träningen i Skrylle backe undrar hur det skall gå
Onsdag måste helst springa efter jobbet
Torsdag spinning
Fredag få se vad kroppen vill
Lördag 2 x Skryllemilen. Det blir tungt
Söndag vet ej men jag borde springa något
Ikväll blir det att titta på handbollsEM:s final

Godmorgon söndag

Publicerad 2018-01-28 09:07:16 i Allmänt,

En helg går så fort. Gårdagen var full av saker som skulle fixas. Trevligt med gäster men det innebär alltid jobb. Klockan är strax efter nio. Jag har intagit kaffe med macka. Skall diska upp sätta igång en ny tvättmaskin sen måste det bli Skrylle. Men jag tror att de planerade 13 km bara skall bli milen. Bättre att öka långsamt.

Lördagkväll

Publicerad 2018-01-27 21:10:58 i Allmänt,

Sitter i soffan. Ser på Youtube. Cliff Richard. Alla har gått hem nu. Gjorde en räkpaj och en laxpaj. Cheesecake som efterrätt. Allt smakade bra. Sprang en runda på 18-19 km i förmiddags. Helt slut efteråt. Kommer att bli svårt att klara Stockholm marathon. 42 km är   långt....
Planerar att springa imorgon i Skrylle. Hoppas att kroppen är återställd då.
Skall läsa lite i min dåliga bok. Jag är trots allt lite nyfiken hur den slutar.

Lördagmorgon

Publicerad 2018-01-27 08:52:54 i Allmänt,

TV4 nyhetsmorgon frukost,  ingen Tomas. Han jobbar p.g.a. veckans stora strömavbrott på sjukhuset.  Hittar inte dagens sydsvenska, får nöja mig med fredagens Sydsvenska och lösa lite av krysset kanske.
Mycket står på dagens lista:
1. Tvätta
2.Tillaga cheesecake
3. Förbereda pajerna
4. Innan jag springer, jag måste springa minst 15 km i alla fall
Erika och Lennart kommer kl 5 då ska pajerna vara klara och huset lite städat. Få se hur detta går!

Fredagskväll och jag är ledig hela helgen

Publicerad 2018-01-26 20:59:00 i Allmänt,

Ingen träning idag. Bestämde mig för att ta en träningsfri dag. I morgon måste jag, jag måste verkligen springa lite längre i morgon. Därför gick jag hem tidigare från jobbet, åkte ut till Nova. handlade vin och öl på systemet, köpte en pepparkvarn på Cervera, det blev en Morberg i ek. Handlade mat på Willys, Willys är helt upp och nervänt. De bygger om, till jul 2018 är de klara. Man hittar absolut ingenting. Kom hem strax efter klockan sex, helt slut. Vi hade bestämt oss för att ha enkel mat i kväll. Djupfryst pizza, gjorde vitkålssallad till. Smuttar nu på lite rött vin, ser på handboll, har lagt upp Senegalbilder i dropbox.
I morgon kommer Erika och Lennart, för att titta på bilder och för att vi skall bestämma vår Italienresa.

Torsdag

Publicerad 2018-01-25 20:53:49 i Allmänt,

Idag var läget normalt på sjukhuset igen. Men man blir lite rädd att ett strömavbrott kan ställa till så mycket.
Annars då? Gick förstås till Actic. Vi är några som står och hänger på låset. Ibland har vi tur och de öppnar någon minut för tidigt.
Gick till gymet efter jobbet eftersom jag bokat spinning. Hade tänkt springa på löpbandet men ingenting kunde förmå den här kroppen till det, roddmaskinerna var upptagna så det blev crosstrainer. Sen blev det ett kort men intensivt spinningpass med Linda.
Lagade mat när jag kom hem, hittade lite olika saker i kyl, skafferi och frys. Blev helt ok mat.
Skall lägga mig tidigt idag med. I morgon är det fredag och jag är ledig hela helgen😊.

Klockan är halv åtta och jag är trött

Publicerad 2018-01-24 19:42:43 i Allmänt,

Känner mig helt slut. Actic i morse. Konstig dag på jobbet. Strömavbrottet på förmiddagen ledde till att vi inte kunde jobba mer. Man hade grävt av en kabel till reservkraften. Så småningom fick vi ström tillbaka men inte fullt ut. Alla lab kunde inte startas. Sprang en runda när jag kom hem. Tunga och trötta ben. Tomas hade förberett mat😊. Jag sov dåligt i natt. I morse hade vi en föreläsning om Mindfulness. Intressant. Känns som om det är något som man borde kunna ta till ibland.

Trött😴

Publicerad 2018-01-23 21:37:32 i Allmänt,

• Jobbat kväll. Började jobba kl 11. Gick upp klockan åtta. Hade satt klockan på halv åtta men ändrade den till åtta. Dock upptäckte jag att man hinner inte så mycket. Åt först frukost och såg nyheter på Tv:n. Sprang sedan en runda. När jag kom hem var kl nästan tio. Och efter att ha duschat så var det dags att åka till jobbet. Får lägga upp ett annat schema så att jag hinner lite mera.

Tillbaka till vardagen.

Publicerad 2018-01-22 21:48:14 i Allmänt,

Måndag. En kall och grå dag. Gymet på morgonen. Lugn dag på jobbet. Spinning på kvällen på Actic med Suzan. En helt vanlig dag. Nu är det mesta uppackat och tvättat. Och så här efteråt tänker man att det var roligt att göra den här resan till Senegal, man fick verkligen uppleva hur den inhemska befolkningen lever. Men jag vill inte åka dit igen.

Sista dagarna i Abene

Publicerad 2018-01-21 22:31:52 i Allmänt,

Torsdag 18 januari

Anitas födelsedag, dessutom höll hon, Lotta och Danny ( eller Demba som han nu kallas😊). Tuff träning lite i bushen, lite i byn. De hade t.o.m. letat upp backar.

Efter frukost besökte några av oss sjukstugan i byn. Verkligen intressant att höra om deras arbete. Och se förlossningssalen och salen för mammorna. Chefssjuksköterskan vi pratade med var i tjänst dygnets alla timmar. Bodde i ett hus nära sjukhuset och hade jobbat där i 6 år. Tandläkare saknade man just nu. I februari skulle det komma en tandläkare. Cykling till Krister och Viveka längs stranden. Vi fick titta på deras hus och även grannarnas. Cyklarna lämnades tillbaka på hemvägen.

Tuff träning på eftermiddagen. Tabatapass 10 x 45 sek, 15 sek vila. 3 omgångar.

Kvällens middag var en besvikelse, illaluktande räkor i löksås. Ett fantastiskt firande av Anita, med tårta, sång och musik.

Dans och sång, gick till vår bungalow vid halv tolv. Resten av natten.....en pina, de spelade till halv fyra, jättehög musik, inte en chans att sova, sen började en hund skälla.

Fredag

Hemresedag, alltid trist, svårt att njuta av den tid som är kvar här.

Morgonpromenad på stranden. Några joggade, letade lite snäckor. Frukost. Packade det mesta, strandhäng. Lunch innan vi gav oss av. Tre bilar var beställda, 2 kom, vi packade in oss, sen kom en tredje bil, tur det. Det flöt på smidigt, de 3 passkontrollerna passerades utan problem. Även på flygplatsen gick det smidigt. Och det visade sig att de har en uteservering. Fantastiskt att kunna sitta ute.

Mellanlandning i Dakar, lite svårt att sova, lyckades se en film.

Nästan 5 timmars väntan i Bryssel...men det gick rätt bra. Slumrade emellanåt även på det planet.

Prislista, gratis för barn
Här ligger de nyförlösta kvinnorna
Förlossningsbordet.
Inifrån förlossningssalen

Banjuls flygplats

Onsdag i Abene

Publicerad 2018-01-21 22:20:00 i Allmänt,

Dagarna går fort...
Anki och Magnus tur att hålla i träningen. Klockan åtta är vi på stranden. Uppvärmning, löpskolning och 20 minuters löpning.

Efter frukost valde en del av gänget att gå längs stranden till Gambias gräns, 13 km tur och retur. Vi hittade ”Oslo beach bar” där vi kunde inhandla varsin öl. Vi hade en söt hund som följde oss hela vägen. Jag fattar inte att han orkade springa hgela tiden., Han jagade kor, andra hundar, gamar, han fångade en fisk.

Besök i hantverksbyn med Viveka på eftermiddagen. Och naturligtvis handlade vi en sak. Där fanns många fina saker. Kvällens träning på stranden hölls av Anki och Magnus. Vi fick sällskap av ett antal kvinnor från byn, kanske inte träningen de var mest intresserade av.

Båtarna in Senegal är så vackra.
Tomas tog det lugnt när jag följde med gänget som gick till Gambias gräns.
Skulptur på stranden.
"Gränsen" till Gambia, eller till det ingenmansland som finns mellan Gambia och Senegal.
Lite roligt med en norsk bar mitt på stranden.
Vår trogne följeslagare
Grisar mitt i byn.
Det här är vårt toalettfönster.
Lite suddig bild, men jag tror inte att det är någon riktig rörmokare som satt in den här duschen.
Om det rann så här mycket ur den här kranen då var man glad.

Tisdag i Abene utflykt till ett Mangroveträsk

Publicerad 2018-01-21 22:07:15 i Allmänt,

Den här morgonen steg vi upp tidigt. Vi skulle äta frukost kl 7. Men se där fanns ingen frukost, ingen personal. De var nog trötta efter gårdagens fest. Men Danny och Anita dukade, satte på kaffevatten, mamma Africa dök upp, och fixade bröd.

Den buss vi skulle åka till Mangroveträsket med skulle inte ha gått igenom besiktningen här hemma i Sverige. Vet inte hur det kan komma sig att vi förståndiga människor sätter sig i en fallfärdig buss utan bilbälten. Men det gjorde vi, 16 stycken var vi i bussen!!!
Men vi kom fram helskinnade. Färden på träsket gjordes med en motorbåt som delvis skrämde bort fåglarna. Men vi fick se pelikaner och en Goliathäger.
Lugn eftermiddag på stranden sen.

Måndag Abene 15 januari

Publicerad 2018-01-21 21:54:05 i Allmänt,

Måndag blev det mycket träning.

Intervallpass på morgonen med Nina och Kasper. 🏃‍♀️🏃‍♂️. Cykeltur till närliggande byn som har bra internet. Där träffade vi Krister och Viveka. Alla satte igång sina mobiler och bums var internet segt. Hemvägen gick på stranden. I hamnen pågick intensivt arbete med att ta upp fisken från båtarna. Otroligt att se, det myllrade av folk och hundratals båtar låg i vattnet. Och vi var de som var udda, folk tittade på och tog foto på oss, lite märklig känsla. Det blev en ordentig tur på cykel, 17-18 km, de 2 första kilometrarna fick vi gå med cyklarna i den tunga sanden.Lite solande på stranden. Kl 18:00 dags för eftermiddagspasset med Nina och Kasper. Middag på vårt eget boende. Och efter maten afrikansk dans vid öppen brasa.

Söndag 14 januari i Abene i Senegal

Publicerad 2018-01-21 21:45:00 i Allmänt,

Samling kl 8 på morgonen, sightseeinglöptur med Krister. Han visade var deras hus var beläget och lite av byn. Vi beställde också cyklar till resten av veckan. Det visade sig vara en tuff förhandling.  Det slutade ändå med att vi fick det lite billigare.

Siv och Tomas höll i eftermiddagens träning. Pass på stranden. Bad efteråt. Middag intogs på restauranger i byn. Växtätarna på Nimas, köttätarna på Gerards. Båda sällskapen var nöjda med maten.

Senegal-resa 12-13 januari

Publicerad 2018-01-21 21:38:40 i Allmänt,

Vi lämnade Kastrup fredag 12/1 tidig morgon. Mellanlandning i Bryssel. Landade i Banjul i Gambia fredag kl 18:00. Att få väskorna tog sin lilla tid, eftersom alla väskor passera ett genomlysningsband. Gränsen till Senegal stänger kl: 21:00 och vi skulle inte hinna över gränsen till Senegal på kvällen så blev det en natt i Gambia på ett trevligt litet hotell.

Vi Anlände till Abene lördag middagstid. Det tog sin lilla tid att passera gränsen. Men till sist var vi framme vid Baobabs. Fantastiskt ställe alldeles intill strande. Vi bestämde oss för att äta lunch. Två timmar tog det att få lunchen. Men det smakade gott!. Jonas och Kjell inledde som tränare. Löpning på stranden, styrketräning efteråt.

ty

Söndag 21 januari

Publicerad 2018-01-21 21:28:24 i Allmänt,

Tvättat, tvättat, allt skall tvättas som vi har haft med oss. Känner mig lite nojig men vill inte ha några småkryp här hemma. Har fixat med bilder en stor dela av dagen. Fört över från våra telefoner och kameran. Vi har precis tittat igenom bilderna. Känns som om vi hann med en hel del, hann uppleva mycket. Tog mig i kragen och sprang en runda. Det var med tunga ben jag tog mig igenom rundan. Vilken skillnad på temperaturen. Att komma från 30 grader varmt till nollgradigt.Brrrr.....Skall se om jag kan skriva lite reseberättelse.

Borta bra men hemma bäst.

Publicerad 2018-01-21 10:06:50 i Allmänt,

Vi kom hem i går vid middagstid. Det kommer snart en reseberättelse. Det är skönt att vara hemma. Redan har varit fantastisk på många sätt. Trevligt sällskap, perfekt varmt klimat, bra träning. Men vårt boende var bara så dåligt. Lös toalettstol, löst tvättställ md en lös kran som det kom en liten stril ur. Det läckte från tvättstället så det rann ut över golvet. Duschen som det oftast kom vatten från. Men inget varmt vatten. Ingen städning på rummet. Ett fönster i rummet utan myggnät så när man väl lyckats stänga träluckorna öppnade man dem inte igen. En liten smal  kudde som vi fick dela på Tomas och jag, det gick bättre än förväntat. Ett överlakan, vi fick ha ett liggschema, nu ligget vi båda på höger sida, nu dags för vänster o.s.v.  Men det var skönt att ligga nära för framåt natten blev det ganska kallt. En hylla fanns för att lägga kläder på. Inga stolar, inga bord, inte utanför heller. En glödlampa i rummet var enda belysningen. Låter det negativt? Men jag mådde nästan dåligt i det hemska rummet, inte blev det bättre av att jag såg en stor spindel som vi inte lyckades fånga. Men det kommer en längre berättelse om allt det roliga. Nu skall jag fortsätta tvätta. Föra över bilder och lite annat. Och vi vaknade till snö😊.  (null)

Onsdag och ledig i morgon

Publicerad 2018-01-10 21:09:00 i Allmänt,

Ingen träning efter jobbet. Hade lite träningsvärk efter gårdagens träning i Skrylle. I morse blev det gymet i alla fall. Vi åker tidig fredag morgon så därför bestämde jag mig för att ta ledigt i morgon. Och det känns verkligen skönt nu. I morgon måste jag ut och springa. Jag har en massa andra måsten också. Vi har packat det mesta i kväll.
Har bokat biljetter till Stockholm i februari med NIclas, Emma och Julia. Tomas hänger också med.

Tisdag idag och veckans andra träningsdag.

Publicerad 2018-01-09 21:32:41 i Allmänt,

Igår blev det spinning på Actic med Suzan på veckans bästa träningsdag, måndag😊. Det blev gymet i morse, och Skrylle i kväll. Har beredskap men valde att ändå träna. Vi sprang backar. Jobbigt men ganska roligt.
Och telefonen har inte ringt. Är rätt mör nu. Det blir snart sängen💤💤💤💤

Julen bortplockad🎄🎅

Publicerad 2018-01-07 20:25:28 i Allmänt,

Det blir så mörkt när julgranen är borta. Men idag var det dags. Det tog en timme att plocka bort allt på julgranen. Från början sa vi att vi bara skulle ha röda kulor. Men det blev ganska trist så nu är det olika färger och saker, desto flera desto bättre. Minst en ny sak varje år i granen. I år blev det många fler. Bl.a. för att jag hittade så många fina saker på Ugglan på Fäladstorget.  Det tar nästan hela dagen att återställa hemmet från jul  till vanligt igen. Idag var det ett fantastiskt fint väder, SOL och minus 5 grader. Så jag var tvungen att springa en runda. Blev kanske drygt 9 km. I lustempo. Fortsatte med avvecklandet av julen. Bara att sätta upp mina vanliga magneter på kylskåpet tog nog en halvtimme. Och de är allldeles för många. Kylskåpet är mycket bättre utan dem   Men jag har minnen med nästan alla. Så de får vara kvar. Jag har inte hjärta att slänga en enda.
Nu är det mesta klart. Har lagat laxpaj. Som vi har ätit. Vi har druckit kaffe. Zippar på ett glas rött och i morgon är det måndag och en ny vecka.  (null)

Lördagkväll

Publicerad 2018-01-06 22:44:08 i Allmänt,

Ser på Hotell Sacher. Det har varit en lång dag. Sprang min långrunda  i förmiddags. Det gick inte fort. Trist väder. Mycket lerigt på sina ställen. Men skönt att ha genomfört en lite längre runda. Men till Stockholm Marathon kommer det att krävas många mil. Varit hos Lennart och Erika. Sett på TV, Stjärnorna på slottet, nu Hotell Sacher.
I morgon skall jag plocka ner julen. Det känns lite sorgligt.

Lördagsmorgon i början av januari 2018

Publicerad 2018-01-06 09:33:00 i Allmänt,

Det gråa trista vädret fortsätter. Vet inte när solen senast var framme på riktigt. Ibland har man från jobbet tittat ut och sett att den är framme. Men på helgerna har det inte varit något vidare väder.
Och idag MÅSTE den här kroppen ut och springa en lite längre runda. Har lite ångest, löpningen går bara så dåligt nu. Klockan tre skall vi vara hos svärmor och dricka kaffe. De skall ha några andra vänner där också. Känns lite slöserii med tid. Inte att träffa henne men att träffa deras vänner. Men nu är det bestämt....
Fortsättning följer.....blir det löptur eller inte, lång eller kort?
TV4 Nyhetsmorgon.

Fredagkväll.

Publicerad 2018-01-05 21:22:43 i Allmänt,

Däckar i säng innan halv tio. Trött efter veckan. Och klarar inga större utsvävningar. Varit ute med Kristiina. En öl på John Scotts sen mat och öl på Spisen. Var hemma innan åtta. Sett på Spåret och nu är jag trött💤💤

Träningsfri dag i morgon.

Publicerad 2018-01-04 22:27:10 i Allmänt,

Har träningsvärk mest överallt i kroppen efter julhelgens icketräning och sedan både gym och löpträning så är kroppen mör.
Träning på gymet i morse. Efter jobbet blev det Actic och löpbandet eftersom jag har beredskap. Ännu en mardrömsupplevelse på löpbandet. Efter 10 minuter tog jag paus. Sedan valde jag ett annat löpband som jag upplevde som mer lättsprunget. Försökte mig på några modesta fartökningar. 10 + 35 dåliga minuter. Men bättre än att inte träna alls.
Skall träffa Kristiina efter jobbet i morgon så det passar rätt bra att ha en träningsfri dag.

Ännu en vanlig dag

Publicerad 2018-01-03 22:27:44 i Allmänt,

Livet består av vanliga dagar. Ibland händer det något ovanligt, något speciellt. Men för det mesta är det vardaglig lunk. Och kanske är det skönt att det är så.
Gymet i morse, blev ordentligt trött. Kondition är färskvara. Tog mig i kragen och sprang efter jobbet idag. Hade tänkt springa en lite längre runda än vad det blev. Dessutom fick jag besöka toaletten på OK och efter det kändes rundan lite lättare i dubbel bemärkelse. Har börjat läsa en ny bok. En av mina julböcker.

Tisdag

Publicerad 2018-01-02 22:32:12 i Allmänt,

Gymet i morse. Längesedan nu. Men det kändes ok. Varit på CT: n hela dagen. Hela tiden något att göra.
Skrylle på kvällen. Gick med Anki. Handlat på Willys och sett ett avsnitt av The Crown.
Det var allt för den här dagen. 💤💤

Nyårsdagen 2018

Publicerad 2018-01-01 21:09:00 i Allmänt,

Nytt år, nya möjligheter. Gårdagskvällen tillbringades hos Lennart och Erika. En lugn kväll där vi åt god mat, spelade sequence. Jag tycker att det är jobbigt att spela Canasta med Lennart och Erika  och Sequence blev inte så mycket bättre. Ett evigt tjatande om hur tur vi hade när det gick bra för oss. När det gick bra för dem.....vill inte spela med dem. Jag har svårt att hantera deras sätt. Men annars en trevlig kväll. Jag behövde inte jobba i alla fall. Skönt det! Sov dåligt i natt, vaknade och kände mig förkyld. Fattar inte att jag inte kan bli bra.
Sprang ändå en runda men sprang inte fort. Trist och blåsigt väder. Men när jag sprang så tittade solen fram.
Vi gick en runda i Billebjer även då hade vi tur med vädret. Uppehåll och lite sol.
Lagade mat, sen har det blivit TV tittande.