Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll

Publicerad 2016-01-23 22:06:00 i Allmänt,

Handlade på Coop. innan dess ett mycket snabbt varv på Nova. Handlade choklad på Kahls som present till en bekant. Och mannen inhandlade diverse medikamenter till sitt onda knä. Det blev fastlagsbulle på Coop eller rättare sagt två. Varför säljs de i tvåpack? När det finns svaga själar som jag som köper tvåpacken. Jag har inte ens en man som vill ha fastlagsbulle så följden blir att jag sätter i mig båda. 


Lade ner massor av tid på maten idag. Lagade rawketchup, rawmajonnäs och Vegobiffar. Förberedde innan jag gav mig ut på en springrunda.Hade nog inte blivit någon om jag inte läst i boken Paolos 100 budord. Emelies julklapp. Men hon kunde inte ta med den eftersom hon åkte direkt till Warzawa i julas. 
Så det blev en halkig runda på snön. Men gott för själen.
Väl hemkommen fortsatte jag med maten som vi åt när Tomas kom hem från gymmet.


Efter maten krängde jag förstås den andra semlan.😊.
Eat, pray and Love finns nu på Netflix nu så den började vi se, men strax innan tio gav mannen upp så den får vi se färdigt i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela