Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Redan lördagskväll

Publicerad 2019-04-27 22:44:53 i Allmänt,

Hann inte skriva igår. Eller hann och hann, mest lättja tror jag att jag inte gjorde det. Jag uträttade inte mycket i går. 
För att börja med gårdagen då, gymet på morgonen. Skulle sedan ha sprungit på kvällen efter jobbet, men varken hjärnan eller benen var särskilt sugna på det så....ingen träning☹️. Blev lite Uterumshäng istället. Mitt onyttiga ätande fortsätter också dessvärre och det har varit lika illa idag. 
Jag har beredskap hela helgen, men konstigt nog inget jobb, i alla fall inte ännu så länge. 
I dag då? Vi började med att städa och fixa tvätt. Handlade gjorde vi också. 
Hade ingen lust att träna, det regnade och blåste hela förmiddagen. Mot kvällen blev det riktigt bra väder. 
Men träna måste jag, även om kroppen inte vill så är hjärnan mer bestämd ibland. 
Jag värmde upp 10 min på löpbandet, körde sen Tabata 10 x 45 sek med 15 sek vila x 3 med 10 min löpband emellan varje Tabata, minuersintervaller på bandet ( ganska moderata sådana) avslutning 10 min löpband. 
Kanske inte den bästa träningen men i alla fall träning. 
Jeanette med familj sover över för att tidigt i morgon bitti åka vidare till Nairobi. Där de med största sannolikhet skall bo sedan. 
Jag blev i alla fall grymt svettig av min träning. 
(null)
Eftersom jag inte visste om jag skulle vara hemma eller jobba idag så blev det djupfrysta pizzor från Willys. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela