Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndag morgon

Publicerad 2019-09-23 00:37:28 i Allmänt,

En intensiv helg där vi jobbat från morgon till kväll. Flytten gick bra, fast fortfarande har vi grejer hos dem och de hos oss. Otroligt rörigt. Kartongerna har ändå stått lite huller om buller så jag har mestadels planlöst packat upp. Men för att återgå till lördagen. Efter flytten åt vi på Burger King. God Halloumiburgare. Sen åkte vi till Ikea. Det var inte planen från början. Jag hade föreslagit det för Tomas men han förkastade idéen. Samme man föreslog sen att det var klokt att åka till Ikea när vi  hade lastbilen. Så det gjorde vi. Sprang runt mellan hyllorna och letade oss fram i facken. Efter en lista som en duktig kille satt ihop till oss. Sen hem och lasta av. Åt på Fäladstorget med Erika som fick ta det mesta av pizzan i doggybag. 
Hon följde sedan med oss upp. Hon hade med sig en flaska 5% rött vin som hon fått i present. Blää🤮. Vi hällde ut resten. 
Söndag morgon började Tomas att sätta ihop Ikeagarderoben. Med lite inhopp från mig. Jag packade upp kartonger. Till saken hör att jag inte kunde sova så jag gick upp före fem. Vi slängde kartonger på Sysav. Vi kunde sätta upp matsalsbordet. Ett bord att sitta vid😊. Tomas sprayade vår nya, dyra och stora soffa med impregnering. 
Vi lämnade lite och hämtade saker hos Oscar och Johanna. Sen satte vi igång med det som verkade som mission Impossible. Sätta ihop en byrå Hemnes med åtta lådor. Men vi satte ihop det mesta och nu är det bara sex lådor kvar. Vaknade i natt och kunde inte somna ibland är det som vi befinner oss i en dröm. Nu väntar jobbet🙃. 
(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela