Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Singapore😊

Publicerad 2019-09-04 10:45:40 i Allmänt,

Efter en 12 timmar lång flygresa. Inte alltför dramatisk, lite turbulent, men med mjuk laddning var vi framme i Singapore. Tittade färdigt på  " Big little lies" andra säsongen. Såg " Sleepless in Seattle" har sett den innan.  Lyssnade på musik, till sist blev det att lägga patiens när det ändå inte gick att sova. En fantastiskt fin flygplats, Singapore AirPort, gick smidigt genom passkontrollen. Väskan kom på bandet precis när vi var klara från passkontrollen.  

Taxin väntade på oss. Imponerad över byggnaderna på vägen hit. Vi har sovit en stund. Jag och Emelie har ätit frukost. Tomas går inte att få upp, han sover som en stock. 

Så jag och Emelie gick en lång runda. Det var varmt. Det var mycket folk i rörelse. Mycket trafik. Men helt fantastiskt att se gammalt och nytt blandas. Höga, låga, ovanliga skapelser. 

Vi tog hämtmat med hem. Som vi åt nere vid poolen. Gick en stund på gymet. Tomas och Emelie sprang på bandet, jag körde styrketräning. 

På kvällen åt vi på en Sushirestaurang, det var gott, jag blev proppmätt. 

J gick hem för att ha ett telefonmöte. Jag, Tomas och Emelie gick i Chinatown. En helt annan värld. Tog en drink på hotellet mittemot. För mig blev det Mojito. 

Sen hem till sängen. Nu skall jag bara försöka sova. 

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela