Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Snart på väg hem, på flygplatsen.

Publicerad 2019-09-14 17:54:10 i Allmänt,

Vaknade tidigt i morse , klockan var bara sju. Gick upp vid åtta. De andra började vakna till vid nio. Emelie fixade en fin frukost till oss, smoothie och omelette😋. 
Klockan elva åkte vi med taxi till MacRitchie reservoar. En park inte långt från stan där man kunde ta lite olika leder. Vi skulle vandra Treetopwalk. Lite olika uppgifter hur lång den skulle vara. Och med en 250 m lång hängbro. 
På vägen upp träffade vi på flera apor och kanske hörde vi ett vildsvin som grymtade i den täta regnskogen. 
Lite hisnande var det att gå på bron, man var högt över marken. 
Det blev till sist mer än 9 km. Och gissa om vi svettades. 
Taxi till ett ställe där vi fick provsmaka durian. Kan inte påstå att jag gillade det. 
Taxi hem för att duscha och sedan åt vi på ett ställe nära där de bor E och J. Tredje gången vi äter deras mat. De andra gångerna har vi tagit hämtmat. 
Sedan fock vi en överraskning, Emelie bjöd på fotmassage i en hel timme. Jätteskönt. 
Vi åkte tidigt ut till flygplatsen. Gick runt i the Jewel. Där det finns massor av affärer och ett spektakulärt vattenfall. Där man också hade en ljusshow med musik. Mat på en kines restaurang. Och nu sitter vi och väntar på att boarda. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Durian
(null)
Jakob gillar durian
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela