Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Tomas 60 år

Publicerad 2019-09-09 10:36:07 i Allmänt,

Tomas 60 år 8 september. 

Det låter så mycket. Jag fyller snart 65. Tiden går så fort. De flesta år flyter ihop. 

Att tillbringa sin födelsedag här är väl inte det sämsta. 

Planer för dagen? Vandring med guide i eftermiddag. Lite rädd är jag för ormar och spindlar. 

Havet ligger framför oss. T.o.m. jag ligger under parasollen. 

Det blev "Djungle Walk" på eftermiddagen. Jag hade oroat mig för farliga spindlar och ormar. Vi hade guide. Man ville inte att man skulle gå den själv. Det hade man kunnat visade det sig. Vi hade en 3-åring med i gruppen. Hon var jätteduktig, men kanske ändå lite liten att följa med. Vi såg 2 ormar, en ekorre , lite fåglar, en stor fjäril, hörde cikadorna spela. Enligt vår guide lever de sina första 17år under jord för att sen "komma fram" och då har de en vecka på sig att leva sitt liv. Det är därför de för sånt oväsen. Det är hannars rop på en hona. 

Guiden var rolig, vi hade gärna sett lite flera djur. Jag tror inte det fanns jättemånga. Skogspartier var inte stort. Det var "secondary forrest"  Allt hade en gång varit nedhuggit och växt upp igen med nya träd som inte direkt tillhörde den ursprungliga regnskogen.  

Vi var helt genomblöta av svett när vi kom tillbaka från vår tur. Duschade, träffades sen hos Emelie och Jakob. Kall öl var supergott. Tomas fock sin present, trådlösa hörlurar av barn med resp. och Gerd. Champagne till detta! 

Vi körde sedan en frågelek där man turades om att vara utfrågare. 

Middag på den japanska restaurangen. Där blev Tomas uppvaktad med tårta och sång. Ett kraftigt åskväder med regn hade rått till och från under kvällen. Så kvällen avslutades med upprepade strömavbrott. 

9 september avresedag Borneo

Sitter på flygplatsen med det roliga namnet Kota Kinabalu. Snart skall vi boarda. 

När vi kommit tillbaka till Singapore gick jag och Emelie och handlade mat till oss. 

Träning på gymet. Jag körde styrketräning. Tomas och Emelie körde på löpbandet. Provade löpbandet. Men det var svårt att sänka farten.  Knapparna tar inte. 

Jakob lagade mat till oss medan vi var på gymet. Mycket gott. 

(null)Avslappnad cykeltaxi i Chinatown. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Här bodde vi
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela