Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

3 Januari

Publicerad 2021-01-03 17:24:59 i Allmänt,

Två dagar med icketräning. För att börja med gårdagen, Tomas och jag passade Belle medan föräldrarna tränade. Vi gick en runda med Belle ut till Brunnshög, där byggs massor. En park håller på att anläggas. Fina lekplatser. Och nya hus håller på att byggas. 
Den lilla damen sov inte så länge. 
Vi åkte hem, handlade på vägen. Lagade mat som vi år tillsammans med Oscar och Johanna som kom för att lämna lilla Belle som skulle sova över. 
Erika och Lennart tittade också in. 
Det var inte helt enkelt att få Belle att somna men hon sov ända fram till strax innan åtta. Vaknade några gånger på natten. 
Idag då? Hade en intensiv morgon med Belle. Inte helt lätt att passa en så liten. Vi var ute en stund på lekplatsen. Idag har solen tittat fram i alla fall. Lyckades på Belle att sova middag. När Tomas slutat jobba ( han jobbar extra idag)  åkte vi till Malmö tillsammans med Oscar och Belle för att träffa Jeanette med familj. Vi gick en liten runda i Kirseberg, men vinden var kall Fikade hos dem sen. 
Nu är vi hemma och chillar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela