Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Första arbetsdagen avklarad.

Publicerad 2021-01-25 20:08:55 i Allmänt,

Skulle varit administrativ på förmiddagen för att  förbereda min föreläsning på onsdag. Men vi hade en del att göra så så blev det inte. 
Får försöka hinna med det i morgon. 
Och en annan sak...det var inte Actic som dragit avgift för PT. Skäms lite grand eftersom jag mailade dem. Men det märkliga var att det stod brf Actic. Eftersom jag råkade ut för det förra året så trodde jag att det var samma nu. Men så var det inte. Får kolla upp det mera. 
Lyckades ta mig ut och springa i kväll. Benen är som lyktstolpar, det kändes som en kramp i dem och på slutet värkte det i dem. Fattar inte  vad det är. 
Lagade lite mat sen, har ett ryck att försöka äta upp det vi har i kyl, frys och skafferi. Har såna med jämna mellanrum, vi får se hur det går. 
Tittat på rapport, fortfarande Coronadystert. Försöker läsa ifatt alla ICAkuriren jag har. Ska nu påbörja 52-53 2020. 
Lite kvar av kvällen... och jag har blivit beroende av att lyssna på ljudböcker. 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela