Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Jag och Emelie vann

Publicerad 2013-12-30 00:14:00 i Allmänt,

Vi spelade sequence i kväll, jag och Emelie mot Tomas och Mikael, bäst av fem. Vi vann med 3-2.
Har varit en lång dag. Först var vi ut på Nova och handlade en ny madrass till Lufsen att ligga på och lite julpynt och blommor för 50 70 %. Sen har vi gått Ulastigen med Lufsen, jag, Tomas och Emelie. Jättemycket folk i Skrylle. Kör de crosstraining drygt en timme på Klosterängshöjden, varvade backarna med styrketräning. Ganska jobbigt. Hade druckit en halv Celsius så jag fick nog lite extra energi av den.
Gårdagens vegetariska lasagne räckte till oss idag med. Emelie behövde komma till Malmö och hämta bilen så vi skjutsade henne dit och passade på att handla till Nyår och Småland på ICA Maxi i Västra hamnen. En väldigt fin mataffär. Sen har vi spelat Sequence och druckit lite vin och ätit lite godis. Och turats om att önska låter på Youtube.Har blivit alldeles för mycket godis den här julhelgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela