Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

17maj

Publicerad 2013-05-20 21:26:09 i Allmänt,

17 maj Fredag I övermorgon åker vi hem. Tiden går himla fort. Vad skall man då säga om den här dagen då? När vi vaknade i morse såg det ganska hoppfullt ut. Men vid frukost var det helt mörkt på himlen. Jag hade sedan tidigare bestämt att gå på cirkelträningspasset kl10.00 så det gjorde jag. Det var en svensk tjej som var ledare för det. Lite mindre tufft än det som jag var på tidigare i veckan. Vi bestämde oss för att köra ut eftersom vi har bilen i 3 dagar. Vårt första stopp var en liten by, Playa de Giniginamar. Det var en besvikelse, svart strand här också. Men en liten del av byn var genuina gamla hus, resten verkade turistiskt nybyggt. Så vi körde vidare mot Costa Calma, parkerade på genomfartsgatan och gick ner till stranden. Det var inte alls så långt. Sen låg vi på stranden en stund. Det blåste jättemycket men det var sol och moln om vartannat. Sen gick vi en ganska lång sträcka längs stranden och Tomas var helt fascinerad av alla nakenbadare. Sen delade vi på en tonfiskpizza och drack varsin god smoothie. Och så var det dags för hemförd. Vi tankade bilen i Gran Tarajal. Innan vi utförde våra träningspass för kvällen blev det lite kaffe på altanen och en stunds läsning. Håller påsatt läsa " Den store Gatsby" känns som om den boken slutar illa. Den kommer snart som film. Tomas gick till styrketräningshallen och jag stack ut och sprang en runda. Tog det mycket lugnt i kväll. Och mobilsurfningen har inte fungerat på hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela