Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

18 maj

Publicerad 2013-05-20 21:26:59 i Allmänt,

18 maj och sista dagen och pissvädret fortsätter. Känns som om man nu är glad för lite lätt molnighet bara. Idag hade vi hyrt mountainbikes (istället för i tisdags då vi missade att hämta ut dem, de hade stängt 3 timmar mitt på dagen). En mycket trevlig dansk kille på cykelcentrat visade oss var vi kunde cykla. Vår karta var från förra året så rundorna stämde inte riktigt. Så vi köpte en ny karta. Som tur var tog jag med en extra långärmad tröja. Hade redan två tröjor på mig men var inte för varm. Vi cyklade glatt i väg, och det var riktigt jobbigt, lösgrus, och branta och steniga stigar och vägar. Men ganska skoj. När vi var högst upp på bergsknallarna så brakade ett regn loss, kändes som små hagelkorn. Härlig solsemester verkligen. Tiden blev 2:38:50 ock sträckan blev 23,85 km konstigt va? Nu sitter jag här på altanen och försöker tänka ut var solen kan vara under molntäcket någonstans. Till sist tittade solen fram och hör och häpna himlen var helt blå, eller i alla fall nästan kanske en hel timme, vilket gjorde att jag knappt lämnade solstolen under den tiden. Men vi är ju här för att träna så Tomas stack ut en runda till på mountainbiken och jag sprang det som blivit min vanliga runda. Men idag från motsatt håll. Sen tog vi ett dopp i havet. Det var riktigt skönt, vattnet är faktiskt varmt. Sen packade vi det mesta. Känns lite vemodigt när det är sista dagen på ett ställe, men jag misstänker att Tomas känner lättnad. God mat som vanligt, i kväll hade vi tänkt se hela Eurovision song contest i sportsbaren. Men vi orkade bara 20 låtar och det värsta av allt, när det var Sveriges bidrag så bröt man för reklam så vi fick aldrig höra Robin Stjernberg sjunga. Så nu är vi tillbaka på rummet dricker upp vin och öl som är kvar och slötittar på Eurovision.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela