Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Första och andra dagen LAS Playitas

Publicerad 2013-05-14 18:01:00 i Allmänt,

Måndag 13 maj. Tomas är ju lite trögstardad på morgnarna så någon morgonträning blev det inte. En liten kort promenad innan frukost. Frukosten är jättefin och man stoppar i sig en massa mat. Vi begav oss sedan ut på vandring till Gran Tarajal. Gick bättre än vad jag trodde att ta sig upp och att gå uppe på bergskammen. Vi tog en dryckespaus i Gran Tarajal sen hittade vi en annan väg tillbaka och slapp gå cykelbanan hem. Det blev en väldigt trevlig runda. Totalt blev det en mil. Väl hemma handlade vi lite bröd och yoghurt i vår lilla butik på området. Lagade kaffe och tog det lugnt en stund på altanen. Ett dopp i havet hanns med, riktigt skönt i vattnet. Vi bokade mountainbikes till i morgon. Tomas gick till gymmet, jag satte mig att läsa em stund nere vid strandpromenaden. Mitt pass började inte förrän klockan fem. Det var ett cirkelträningspass och det var riktigt skoj. Sen stack jag ut på en kort löprunda drygt 5 km. Bad i havet efteråt. Det blev nästan lite stressigt sen att duscha och hinna föna håret till kvällsbuffen. Lika fin mat som i går men där vi satt var det så kallt på grund av luftkonditioneringen. Så vi satt inte kvar så länge. Vi gick istället en runda i den lilla fiskebyn som ligger precis bakom hotellområdet. Det är en fin liten by med många pittoreska hus. Det hann mörkna under tiden så det var rätt mysigt att se byn lysas upp med gatlyktor med mycket gult sken. Sammanfattningsvis en ganska bra träningsdag. 14 maj Idag är det 7 månader sedan min operation. Och det känns bra. Fortfarande är det dock så att så fort jag känner något konstigt i magen så blir jag orolig. Efter Lundaloppet fick jag ont och det har hängt i några dagar nu. Men jag tycker att det börjar kännas bättre nu. Vår plan för idag var att springa upp till fyren på morgonen. Vi vaknade inte förrän klockan åtta och det var jätteblåsigt ute och alldeles molnigt. Men vi bestämde oss till sist för att ändå springa dit. Vi kom iväg vid halv nio ungefär. Lite imponerande att Tomas ändå gjorde det för han är inte glad för att springa långt och han gillar inte backar. Så vi gav oss i väg, motvind och uppförsbacke. Efter ett tag fick vi medvind men sista biten är otroligt brant. Vet att jag sprang och tänkte att här springer jag och är lyrisk över naturen vi sprang i medan det fanns en stor risk att Tomas svor över backarna och vinden och inte var det minsta lyrisk. Utsikten vid fyren är fantastisk. Vägen ner tillbaka är ju mycket lättare och här blev det först motvind och sedan en härlig medvind. Vi hann dock inte med så mycket frukost en kvart fick vi försöka äta på men vi äter ju snabbt så vi hann få i oss en hel del. Efter den strapatsen tänkte vi att vi chillar lite innan vi hämtar våra cyklar. När vi äntligen kom dit för att hämta dem så visade det sig att de har " lunchstängt" i 3 timmar. Så vi bokade om dem till lördag. Istället gick vi blå rundan. Rundorna är inte helt lätta att hitta. Vi var ute i ung. 2 timmar. Men det var rätt skoj att gå därute på landet, ett och annat hus var det, ofta med en hund som vaktade. Sen har vi tagit det lugnt igen. Ätit lite lunch, handlat karta till morgondagen biltur. Vi tänkte gå ner och bada men just nu blåser det och är mulet så vi vände , fegt. I kväll är det Beatleskväll i sportsbaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela