Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Första dagen på LAS Playitas.

Publicerad 2013-05-12 22:24:00 i Allmänt,

På väg mot Fuerteventura 12 maj 2013
När klockan ringde 3 inatt kändes det overkligt. Vi kom ganska sent i säng. Vi såg Jakten med Mads Mikkelsen. Jättebra film. Sen är det alltid en massa saker man kommer på i sista stund som skall med. Jag sov knappt alls i natt. Eftersom fönstret alltid är öppet så kommer det in en massa ljud, från folk som går hem sent. Sen låter sänggrannen lite också. Emelie körde oss till Kastrup. Vi hade inte kollat vilken terminal vi skulle till så det blev lite spring tills vi kom rätt. Väl i kön kom vi på att det nog var självincheckning som gällde. Så det fick komma på min lott. Jag kom glatt tillbaka med 2 boardingcard, gick ju snabbt det. Efter en stund råkade jag snegla på de andras väskor i kön. De var alla försedda med klisterremsor med streckkoder. Då insåg jag att det borde jag också ha fått, snabbt tillbaka till incheckningsmaskinen. Och där låg mina remsor.
Vid säkerhetskontrollen pep mina nya fina sommarskor. Fick ta av mig dem och blev dessutom kroppsvisiterad. Men nu sitter vi här på planet. Vi har fått vår frukost. Så fort jag försöker läsa min bok så somnar jag.
Klockan är nu nio på kvällen och vi har krupit i säng. Vi landade i tid. På bussresan från flygplatsen till hotellet berättade Apollos guide att Fuerteventura betyder stark vind. Att det på ön finns ungefärlig lika många getter som människor D.v.s. Ungefär 100.000. Skyltarna som varnar för hjort och kor är avsedda för getterna. Det finns inga kor eller hjortar på ön men Spanien tyckte att det var för dyrt att göra nya skyltar så därför fick det bli de som fanns. Fuerteventura är näst största ö bland Kanarieöarna. Och det regnar bara 10 dagar om året.
Incheckningen till hotellet tog lite tid men vi har fått en jättefin lägenhet med havsutsikt.
Vad har vi då gjort idag. Vi har hunnit med att äta lunch på en restaurang belägen i den lilla fiskebyn. Vi har solat och badat lite och vi har sprungit en runda och vi sprang vilse.
Efter att ha slappat lite blev det kvällsbuffe'n. Och nu ligger vi här i sängen och läser och skriver lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela