Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Helgen är slut alldeles för snabbt.

Publicerad 2013-05-05 22:25:36 i Allmänt,

Sitter i soffan (halvligger) som vanligt när jag uppdaterar min blogg. Inga hjärnor att rädda idag, d.v.s. lugnt på arbetsfronten. Men för att vara på den säkra sidan gick jag min långpromenad ganska tidigt i morse. Det blev en runda som inkluderade både Klosterängshöjden och Sankt Hans backar. Sen blev det förstås solen ett tag och nu är snart alla trädgårdsmöbler på plats. Mest tack vare Tomas som släpat ut dem. Även idag har jag lagt någon timme på att försöka utrota vintergäck. Emelie har gjort oss sällskap idag, lite trött efter en natts festande i Helsingborg. Så fort det blir varmare tider och trädgårdsarbete så innebär det besök på Sysav, många andra hade nog tänkt som vi att senare på dagen är det nog inte så många. Men det var det. Men det gick ganska fort. Oscar har hjälpt mig med att ställa in min nya pulsklocka så nu är jag kvinna, född 54 och inte 95 och jag har rätt längd och vikt och även tiden stämmer. Ska bara se om jag får den att fungera när jag springer också.Kvällen avslutades med ett besök på Fitness24seven nere i stan och därefter Willys och nu är vi hemma helt utmattade. Fast jag fixade en god proteindryck till oss:
2 bananer, 2 ägg, 2 dl Kesella och Chokladhavredryck. Gott!
och om en liten stund är det jag som går och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela