Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdag 15 maj

Publicerad 2013-05-15 21:48:30 i Allmänt,

15 maj och nästan en pissdag. När vi vaknade i morse var det kallt och blåsigt. Idag skulle vi hämta hyrbilen som vi trodde var till fullo betald men där rabblade han en massa försäkringar hit och dit. Och eftersom man inte är insatt så tog vi det naturligtvis. Skulle det hända något så är det mycket enklare men jag är helt säker på att vi blev lurade. Och vad hände sen, det regnade inte mycket men det REGNADE och det gör det enligt guiden bara 10 dagar per år. Och det skall regna i morgon med. Och det är inte det värsta det är KALLT. Det är nog varmare hemma i Sverige. Vi körde till Puerto del Rosario som är huvudstaden. Det var ganska trevligt, drack en kopp kaffe och tittade lite i affärer. Sen stannade vi till i Nationalparken där sanden från Sahara blåst in. Vi trodde att vi kunde bada där men det blåste kraftigt och röd flagg var uppsatt. Man kunde inte ens ta upp kameran för att fotografera. Benen blev nästan blästrade av sanden. Men vi gick omkring där och det var ganska häftigt. Resten av bilturen var ingen höjdare. Och hungrig blev jag och ingenstans hittade vi att stanna och äta eller d.v.s. i alla fall inget ställe som tilltalade oss. Så när vi kom hem åt vi knäckebröd med ädelost och lite grönsaker på burk som vi handlade på en supermercado. Goda faktiskt! Öl till detta och kaffe och pissdagen blev lite mindre pissdag. Sen sprang jag en runda på 7,5 km och som avslutning ett dopp i havet. Nu ligger vi på sängen smuttar på rött vin och det är knappt en pissdag längre. Får nog se till att springa i morgon bitti för det skall bli lika dåligt väder i morgon. Men jag ser livet lite ljusare om jag har tränat lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela