Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

En helt vanlig söndag mitt mellan jul och nyår

Publicerad 2015-12-27 09:20:35 i Allmänt,

Det regnar idag med. Helt grått. Ställde mig på vågen i morse. Det borde jag inte ha gjort. Gått upp 3 kg! Men det är klart att man kan inte äta så mycket som jag gör just nu utan att träna.Träningen har haltat en lång tid nu. Bra ett par dagar och jag tror att nu är det bra igen och så ont igen. Och träningsuppehåll. Nu har julen med social samvaro och arbete också gjort att det blivit mindre tränat.
Men om det inte går att springa så måste jag hitta alternativ.
Nu skall jag ta och samla ihop mitt förkrossade jag och samla krafter inför dagen. Jag har beredskap så vi får se hur den blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela