Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Juldagen

Publicerad 2015-12-25 15:56:04 i Allmänt,

Tiden bara rinner i väg. Lille julafton började vi dagen med att bada på kallbadhuset, jag, Jeanette och Emelie. Inte så hemskt mycket folk. Vi åt soppa efteråt. Jag tog svampsoppa och de andra åt Gulaschsoppa. 


På vägen hem blev det stopp på systemet i västra hamnen. Emelie hade ett par julklappar kvar att köpa så vi bestämde oss för Burlöv Center. Parkeringen var Full. Folk körde runt för att leta plats. Vi ställde oss en bit bort, väl därinne var det inte så fruktansvärt som vi befarade. Men ännu ett köpcentra som jag inte skall besöka på länge, länge. Fast vi hittade ett gott bröd på butiken intill.Fisksoppa på kvällen, tror att vi hade planer på olika saker men det var enklast. Janssons frestelse tillagades för morgondagen och rödbetor kokades till rödbetssalladen.Sen började vi spela Canasta,och vi drack lite vin och till sist hade klockan blivit två. Kanske lite väl mycket vin. Men vi hade roligt. Tomas och jag förlorade 2-1 blev det!
Julaftons morgon och till sist kom vi iväg till Skrylle. Jag och Emelie sprang 6 km. Tomas gick med Lufsen.Och jag fick ont i mitt knä igen!!!!Hem för att duscha och slå in sista julklapparna och packa ner allt i kassar. Mannen i huset var tvungen att ta siesta och bidrog inte så mycket till att allt blev fixat och klart precis!!!!
Klara för avfärd till Kävlinge. 
Julafton är vad det är. Samling till Kalle Anka. Jag skall vägra Kalle någon gång i mitt liv. Glögg förstås. Mat efteråt och det inleddes nästan med en tyst minut för jag tror att alla var så hungriga. Mycket god mat.
Till sist fastnade alla på gruppbilden. 
Sen var det julklapparna. Oscar tjänstgjorde som tomte, Emma var det enda barnet som inte var helt säker på att det var Oscar. Efter juklappskaoset var det dags för Ris à la Malta, mycket god sådan. Den hade skapats av Jeanette och Daniel. Kaffe till var också bra. Sen testade vi en julquiz men nätverket hade lite problem så vi fick avsluta med att ha det som vanliga frågor.Sen satte vi förstås i oss godis, hemmagjort och köpt. Chips och ostbågar. Några spelade Canasta och en del av oss tittade på "Tomten är far till alla barnen" Men jag verkligen hatar TV4 och deras reklam. Vi var hemma vid elva. Promenad med Lufsen innan vi däckade.Och nu är det alltså juldag. Jag har beredskap men ännu så länge har jag inte behövt arbeta.Vi har gått en promenad i det soliga men blåsiga vädret.
Emelie fryser trots flera lager kläder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela