Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Vilken dag

Publicerad 2015-12-30 15:59:57 i Allmänt,

Vilken dag. Det tar på krafter att passa barnbarnen. Vi såg Tzatziki, farsan och olivkriget. Julia var nog mest förtjust. Men det verkade även som om de andra tre hade behållning av filmen. 
10 minuters väntan på Botulfsplatsen gjorde att nerverna kom i olag. 
Daniel och Jeanette hade fixat mat. Mycket gott. 
Så kom natten. Jag tror att jag har sovit två timmar. Jag låg och sov i fotänden av sängen medan Tomas Ruben och Emma låg på rätt håll. Hur det blev så är en lång historia. Från början ville alla barnen sova tillsammans i ett rum.....
Sen kunde jag inte somna när Tomas gick till jobbet och jag fick hans plats. 
Men jag tycker att det är viktigt att alla fyra kan träffas. 
Sen gjorde jag misstaget att åka till Coop och Systemet. Hade tänkt cykla ner till stan men kände mig för trött. 
De lyckas inte lösa trafiksituationen vid det området. Fick parkera vid Citygross och utgå därifrån. 
Här hemma igen har jag försökt sova lite men det är svårt. 
Knät gör ont. Ingen träning och jag känner mig missmodig. Skall gå och duscha och se om jag piggnar till😊. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela