Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Vad var det i maten?

Publicerad 2015-06-27 15:03:02 i Allmänt,

Inte vet jag vad det var i maten som vi åt i går...men man kan ju säga att magen kändes helt tom när jag skulle ut och springa i morse. Det kan ju vara ett problem annars. Hade bestämt mig för en lite längre runda, lång för mig alltså. D.v.s. mer än en mil då. 
Precis som det är "att det inte är de stora inkomsterna man blir rik på utan de små utgifterna" så tänkte jag när jag sprang att man kan känna lycka av en löprunda, glädjas åt blommorna vid sidan av vägen. Jag sprang en stor del av rundan och kände mig lyrisk. Sen blev jag ju lite trött och mördarsniglarna tog bort lite av lyckokänslan. 
Sen cyklade vi ner till stan handlade en korg till badrummet på Granit och fikade  på S:t Jakobs. Tittade i lite flera affärer men hittade inget. Och nu är vi på väg till Malmö. 😊. 

Nöbbelövs mosse. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela