Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Mystisk typ

Publicerad 2016-04-06 21:34:46 i Allmänt,

På min promenad med Lufsen efter jobbet hände en märklig sak. Precis innan vi skulle gå över till Klosterängs-höjden kom en man på cykel med två plastkassar och vintermössa på huvudet från klosterängs-höjden. Han vände när han såg mig, ställde cykel och det såg ut som om han knäppte upp sina byxor och ställde sig och kissade. Jag tyckte att det var märkligt att göra det så öppet.Sen tänkte jag hoppas att han går snart så att jag kan gå över vägen. Men han stod kvar så jag fortsatte istället på andra sidan vägen. Efter en stund såg jag att han cyklade parallellt med min väg. Vi kom fram ungefär samtidigt på varsin sida om Klosterängs-vägen. Han körde med cykeln lite fram och tillbaka. Jag hade planerat att gå den lilla gången i dungen tillbaka men ville inte visa mannen på cykel att jag gick in där. Till sist cyklade han iväg och jag tänkte att då kan jag gå i dungen. Det är trevligt för Lufsen att gå där. Plötsligt hör jag en cykel slängas ner mot marken och jag går fram till den öppna platsen och ser cykeln ligga där och de två plastkassarna och ser i samma ögonblick mannen gå mot mig och dungen. Samtidigt som han knäpper upp byxorna. Då springer jag och Lufsen. Det var så obehagligt.
Har tänkt på det hela kvällen. Pratade med Lotta på spinningen. Hon tyckte att jag skulle ringa polisen i Lund och berätta.

Kommentarer

Postat av: Em

Publicerad 2016-04-07 07:35:17

Ring polisen i berätta ❤️

Svar: Mailade till dem, men de har inte svarat.
Siv Tjernberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela