Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Uterumshäng igen....

Publicerad 2016-04-02 19:39:00 i Allmänt,

Gick upp ganska tidigt eftersom vi skulle till Helsingör med H och L.
Med morgondagens 9-19.00 jobb framför mig och en Helsingörs-dag idag såg jag ju all träning försvinna den här helgen. Därför blev det drygt 5 km så där vid halvåtta på morgonen innan vi drog till Helsingborg. Efter en trevlig dag i Helsingör med god mat och dryck. Vi besökte bl.a Sjöfartsmuseet, mycket att se och god mat serverades. Vi hade mindre än en kvart kvar av vår parkering på Knutpunkten när vi kom till bilen. Handlade på Willys på hemvägen.
Köpte tomatfrön på Willys som nu är satta. Ätit varm macka gjord på smörgåsgrillen, som inte används så många gånger på året. Fast det är såååå gott med sådana mackor. Antagligen är de inte särskilt nyttiga.
Ska ta ett glas rött och ha lite ångest över att jag ska jobba så många timmar i morgon.........
Massor av blommor på torget

Smörrebröd och öl😊
Det finns så många fina byggnader i Helsingör. 

God mat på Sjöfartsmuseet. 

God öl också. 

Fisk gjord på havets skatter?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela