Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagskväll igen...

Publicerad 2016-07-31 20:53:00 i Allmänt,

 
En helg går så fort. Har gått omkring med en ångestklump i bröstet en del av den här dagen. Känns ofta så när det har varit full rulle i huset och sen blev det tyst när Jeanette och barnen åkte tillbaka till Malmö.
Men mestadels har det varit en bra dag. Tomas och jag åkte ut till Billebjer och sprang en förkortad runda. Badade sen i stenbrottet. Fantastiskt skönt, vattnet var så lagom varmt.
Vädret har varit så där, inte inbjudit till att sitta och sola i trädgården precis. Har snart målat färdigt de nästan söndervittrade trädgårdstomtarna, från början var det jultomtar som Emelie gjorde på fritids tidigt 90-tal. Och sjöjungfrun som jag fick av min syster för väldigt länge sedan fick inte vara barbröstad och har nu fått en bikini-bh. Kan inte påstå att jag är stolt över mina målade gubbar, att de får vara kvar är bara för att de har affektionsvärde.
Efter kvällsmaten gav jag mig ut på en Pokemon-runda på cykel. Jag är nog lite patetiskt, snart 62 år och cyklar runt och samlar Pokemon.
I morgon börjar min vecka där jag har 6 beredskaper. de flesta av dem med bästa Gunilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela