Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Home sweet home.....

Publicerad 2016-06-26 21:52:00 i Allmänt,

Borta bra men hemma bäst...Alltid skönt att komma hem tycker jag. Skall berätta lite vad vi gjorde i går. På förmiddagen åkte Tomas och jag till Huseby bruk. Ett intressant ställe, vi gick på två guidade visningar. Den ena ingick i priset. Den andra fick man betala 80 kr /person. Tveksamt om det var värt pengarna. Men jag känner att jag vill läsa mer om familjen Stephens som under en tid ägde Huseby. Vi hade fantastiskt fint väder och fikade På "Frökens Café" Fast jag blev grymt besviken på Panacottan. Nästan hela dagen gick åt till den här utflykten. Vi var inte hemma förrän klockan halv fyra. Tomas gav sig ut på cykeltur på Smålandsvägarna på sin nya cykel. 27 km senare kom han hem. Den här kvällen blev det "Torskknyten" Torsk i foliepaket på grillen. Nypotatis och sallad till detta. Vi har verkligen ätit gott de här dagarna.
Efter frukosten i morse packade vi ihop. Vi var hemma vid ettiden. Det första man gör är att starta tvättmaskinen. Och löparskorna som legat i resväskan alla dagarna i Småland. Det blev ingen löpning alls den här gången!!!! Kändes skönt att få snöra på skorna och springa en runda. Skönt väder. Sen har jag inte gjort så mycket. Tvättat förstås. Suttit och läst i solen. Maten blev mest ett hopplock av rester. Och i morgon är det jobbedag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela