Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Annandag påsk och hemresedag🐥

Publicerad 2017-04-17 11:12:45 i Allmänt,

Alltid jobbigt dagen man skall resa hem. Tar mig aldrig för att göra något den dagen. Jag har ingen ro i kroppen. 

Men vi åt frukost i lugn och ro framför TV:n. Vi har inte sett mycket på TV. I det ena rummet lyckades vi få igång TV:n en gång. 
Så vi gav upp och lyssnade på mer eller mindre bra CDSkivor på raspiga högtalare. 
Det mesta av det vi hade planerat gjorde vi:
Växjö runt 45 km med mountainbikes✔️
Shopping i Växjö Påskafton ✔️
Spånenleden 12 km Alvesta✔️
Springa runt Sjöatorpssjön✔️
Vi hann dessutom med att cykla ett par rundor till med våra mountainbikes. Och vi har ätit god mat. Druckit några påsköl och lite rött vin. Fast Tomas som läste boken
" Alkoholisten med rätt att leva" ville inte ha något vin igår. 
På väg hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela