Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördag 29 april

Publicerad 2017-04-29 17:51:49 i Allmänt,

Kan man vara lycklig men ändå må dåligt ibland? Jag tror inte att det finns ett helt lyckligt liv. Men ett liv bör nog bestå av många lyckliga stunder. Om man ser tillbaka i sitt liv så finns det så många roliga och fantastiska saker som hänt. Finns en hel del av de andra lite mindre roliga också. 

När vi har passat Emma och Julia så är det ibland en lite hopplös känsla att man inte klarade av att ha roligt hela tiden. Vi hade en jättetrevlig kväll igår. Men idag när vi var i Skrylle så bråkade de hela tiden. Det mesta av ens energi går då åt att medla mellan dem. Tänker att man borde umgås med dem en i taget. Då hinner man prata och umgås och lära känns dem. De är så himla söta när de inte bråkar💚. 
Har sprungit en runda och en del av ångesten försvann bort. Löpning är min bästa medicin. Men det är inte lika lätt längre att få min kropp att förstå det, hjärnan vet😊. 
Trodde hela tiden att det skulle börja regna. Jag hade en magnifik himmel framför mig när jag sprang. Nu chillar jag i soffan och lyssnar på Beatles på Spotify och jag är så nära lycklig jag kan vara. 



här är jag med sötnosarna.
Björkarna lyser svagt ljusgröna
En fantastisk himmel på min löprunda
Belöning efter löprundan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela