Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndagskväll och Tv soffan och ingen spinning...

Publicerad 2017-04-10 20:58:08 i Allmänt,

Ingen träning på morgonen. Börjar tidigt måndagar efter min helg. Så den stora frågan på kvällen var, spinning eller att cykla ute. Avbokade spinningen. Ingen återvändo, men det blåste så mycket och jag gillar inte att cykla när det blåser. Men till sist gav jag mig iväg och i början hade jag en fantastisk medvind, men sen.....Backen vid Räften, en hård motvind. Bara skammen att kliva av cykeln hindrade mig. Jag hade gärna gått uppför backen, så j-kla skönt det hade varit och sen "blåste" jag av vägen.Tur att vinden blåste mig ut mot kanten och inte tvärtom. men jag kom hem till sist. Det tog 8 minuter längre tid än när jag senast cyklade den här rundan. i övrigt en lugn kväll. Lagat mat, suttit och druckit kaffe i pensionärs-kuvösen. Och sen lite datortid... och nu tänker vi titta på "Biggest loosers".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela