Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

På väg hem....

Publicerad 2017-07-03 18:12:16 i Allmänt,

Nu är vi på väg hem. Det har varit några trevliga dagar i Stockholm. 

I går gick vi ute vid Brunnsviken. Vi hade Ruben med oss. Det var lite synd om honom. Inga glasskiosker på vägen. Vi gick 12 km, vädret var fantastiskt inte alls vad de sagt tidigare. 
Glass blev det till sist. J och D o R bröt upp vid fyra och åkte hem. 
Tomas och jag följde ned E hem. Vi spelade en omgång Canasta där vi vann knappt tror jag. Sen beställde vi Thaimat. J och E var sugna på att slå oss på Canasta så det blev en omgång till och vi förlorade stort. Vi hade faktiskt lite otur med korten. 
Vi skulle ta bussen hem, vi hade ju klarat både hem och dit tidigare. Nu trodde vi att vi hade läget under kontroll. Vi såg bussen, jag sprang mot rött ljus, höll på att bli påkörd av en cyklist. De kommer med sån fart i Stockholm😊. Vi kom på fel buss, den gick åt andra håller. Men vi tänkte att den kör väl runt så vi kan åka med även om det tar längre tid. Men sen upptäckte vi att vi var de enda kvar och föraren skulle stå en kvart " sen skulle han vända". Vi klev av och tog tunnelbanan till Zinkensdamm. 
Ingen joggingtur i morse. Frukost på vandrarhemmet. Vi hade planerat Mall of Scandinavia men det blev stan eftersom vädret ön en gång var mycket finare än vad de sagt. Vi träffade Emelie. Shoppade lite. Drack kaffe i Kungsträdgården. Åt på Vigårda. Shoppade lite till. Sen tunnelbanan till Zinkensdamm. I början av hemresan överraskades vi av en störtskur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela