Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Julen bortplockad🎄🎅

Publicerad 2018-01-07 20:25:28 i Allmänt,

Det blir så mörkt när julgranen är borta. Men idag var det dags. Det tog en timme att plocka bort allt på julgranen. Från början sa vi att vi bara skulle ha röda kulor. Men det blev ganska trist så nu är det olika färger och saker, desto flera desto bättre. Minst en ny sak varje år i granen. I år blev det många fler. Bl.a. för att jag hittade så många fina saker på Ugglan på Fäladstorget.  Det tar nästan hela dagen att återställa hemmet från jul  till vanligt igen. Idag var det ett fantastiskt fint väder, SOL och minus 5 grader. Så jag var tvungen att springa en runda. Blev kanske drygt 9 km. I lustempo. Fortsatte med avvecklandet av julen. Bara att sätta upp mina vanliga magneter på kylskåpet tog nog en halvtimme. Och de är allldeles för många. Kylskåpet är mycket bättre utan dem   Men jag har minnen med nästan alla. Så de får vara kvar. Jag har inte hjärta att slänga en enda. 
Nu är det mesta klart. Har lagat laxpaj. Som vi har ätit. Vi har druckit kaffe. Zippar på ett glas rött och i morgon är det måndag och en ny vecka.  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela