Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Onsdag i Abene

Publicerad 2018-01-21 22:20:00 i Allmänt,

Dagarna går fort...
Anki och Magnus tur att hålla i träningen. Klockan åtta är vi på stranden. Uppvärmning, löpskolning och 20 minuters löpning. 

Efter frukost valde en del av gänget att gå längs stranden till Gambias gräns, 13 km tur och retur. Vi hittade ”Oslo beach bar” där vi kunde inhandla varsin öl. Vi hade en söt hund som följde oss hela vägen. Jag fattar inte att han orkade springa hgela tiden., Han jagade kor, andra hundar, gamar, han fångade en fisk.

Besök i hantverksbyn med Viveka på eftermiddagen. Och naturligtvis handlade vi en sak. Där fanns många fina saker. Kvällens träning på stranden hölls av Anki och Magnus. Vi fick sällskap av ett antal kvinnor från byn, kanske inte träningen de var mest intresserade av. 

 Båtarna in Senegal är så vackra.
Tomas tog det lugnt när jag följde med gänget som gick till Gambias gräns.
Skulptur på stranden.
"Gränsen" till Gambia, eller till det ingenmansland som finns mellan Gambia och Senegal.
Lite roligt med en norsk bar mitt på stranden.
Vår trogne följeslagare
Grisar mitt i byn.
Det här är vårt toalettfönster.
Lite suddig bild, men jag tror inte att det är någon riktig rörmokare som satt in den här duschen.
Om det rann så här mycket ur den här kranen då var man glad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela