Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Sista dagarna i Abene

Publicerad 2018-01-21 22:31:52 i Allmänt,

Torsdag 18 januari

Anitas födelsedag, dessutom höll hon, Lotta och Danny ( eller Demba som han nu kallas😊). Tuff träning lite i bushen, lite i byn. De hade t.o.m. letat upp backar. 

Efter frukost besökte några av oss sjukstugan i byn. Verkligen intressant att höra om deras arbete. Och se förlossningssalen och salen för mammorna. Chefssjuksköterskan vi pratade med var i tjänst dygnets alla timmar. Bodde i ett hus nära sjukhuset och hade jobbat där i 6 år. Tandläkare saknade man just nu. I februari skulle det komma en tandläkare. Cykling till Krister och Viveka längs stranden. Vi fick titta på deras hus och även grannarnas. Cyklarna lämnades tillbaka på hemvägen. 

Tuff träning på eftermiddagen. Tabatapass 10 x 45 sek, 15 sek vila. 3 omgångar. 

Kvällens middag var en besvikelse, illaluktande räkor i löksås. Ett fantastiskt firande av Anita, med tårta, sång och musik. 

Dans och sång, gick till vår bungalow vid halv tolv. Resten av natten.....en pina, de spelade till halv fyra, jättehög musik, inte en chans att sova, sen började en hund skälla. 

Fredag 

Hemresedag, alltid trist, svårt att njuta av den tid som är kvar här. 

Morgonpromenad på stranden. Några joggade, letade lite snäckor. Frukost. Packade det mesta, strandhäng. Lunch innan vi gav oss av. Tre bilar var beställda, 2 kom, vi packade in oss, sen kom en tredje bil, tur det. Det flöt på smidigt, de 3 passkontrollerna passerades utan problem. Även på flygplatsen gick det smidigt. Och det visade sig att de har en uteservering. Fantastiskt att kunna sitta ute. 

Mellanlandning i Dakar, lite svårt att sova, lyckades se en film. 

Nästan 5 timmars väntan i Bryssel...men det gick rätt bra. Slumrade emellanåt även på det planet.

 
Prislista, gratis för barn
Här ligger de nyförlösta kvinnorna
Förlossningsbordet.
Inifrån förlossningssalen
 
 
 
Banjuls flygplats
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela