Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fredagkväll

Publicerad 2018-10-05 21:53:46 i Allmänt,

Ligger i soffan, har satt i mig en halv liter glass. Dricker rött vin. Sett en film på Netflix. 
Gick till gymet i morse. Lämnade min väska med träningskläder. Tänkte träna i kväll, men kände mig trött efter en intensiv dag på jobbet. Bet sönder en tand i går kväll när jag åt mitt goda fröbröd😢. Fick en återbudstid och fick det fixat idag, så j-kla skönt. 
Istället för att träna handlade jag på Willys för morgondagen. Vi skall ha brunch för att fira min födelsedag som är på måndag. 
Har beställt tårta på Coop. Tänker att någon gång kanske någon fixar allt när jag fyller år. Det har hänt att jag inte har firat min födelsedag. Men det är trevligt att vi träffas så därför gör jag det oftast.
Men önskar mig inget speciellt. Vi har det mesta vi kan önska oss. Jag vill att min familj skall ha det bra. Det hade varit min bästa present, att alla mår bra. Jag vet att det är flera i familjen som har det tufft. Men det enda jag kan tänka är att det skall gå bra för alla och att de skall hitta sin rätta plats och må bra. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela