Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

På väg hem

Publicerad 2018-10-28 18:33:47 i Allmänt,

Efter en intensiv helg är vi nu på väg hem

För att börja med fredag eftermiddag. Vi hann med att shoppa lite innan vi åkte ut till Axelsberg. Lite för mycket pengar för egen del. Hittade äntligen min löparvätskeväst på Runners store. Och ett pannband på XXXL. Tomas köpte jeans på NK. 
Vi träffade Jeanette och Ruben på Liljeholmen. Handlade mat till kvällen. Daniel lagade pastasallad. Mycket gott! Emelie anslöt lite senare på kvällen. 
Lördag:
Planen var att åka ut till Vaxholm men vädret var lite blåsigt, mulet och bara några grader varmt. Så det blev ABBA museet som jag länge velat besöka. De andra var kanske inte så entusiastiska först. Men jag tror att alla tyckte att det var bättre än vad de hade trott. 
Lunch i Moodgallerian, där jag åt en av de godaste pizzor jag någonsin ätit. Sen åkte vi hem och vilade. 19:30 började Ghost på Chinateatern. Vi hade tittat på filmen innan så att vi skulle veta vad den handlade om. Helt otrolig scenografi. Sångerskan var lite svag. Dansarna var jätteduktiga.  I pausen lyckades jag hälla ett glas vin över mig. Få se om klänningen går att rädda. 
Söndag och inatt bytte vi till vintertid. 
Mycket bättre väder idag. Men lite för stressigt för att hinna till Vaxholm. Nationalmuseum istället som öppnade för ett par veckor sedan efter en renovering. Vi orkade med nästan hela övre planet. Det är så mycket att ta in. 
Jeanette och Daniel åkte hem. Jag, Tomas och Emelie åt lunch på Urban Deli, jättegod fiskgryta. Kaffe hemma hos Emelie innan vi åkte till centralen. Och nu sitter vi på tåget på väg hem efter en trevlig helg i Stockholm. 
(null)
Fiskgryta på Utban Deli
(null)
Nationalmuseum
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela