Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ser på kroppshets av Mia Skäringer.

Publicerad 2018-10-04 21:31:01 i Allmänt,

Torsdagskväll och ser på TV. Kropphets av Mia Skäringer. Verkligen tänkvärt program. Tror att vi alla är drabbade på något sätt. Vem äter ens en kanelbulle med gott samvete? ( Det är kanelbullens dag idag).
Jag och Jeanette har sett de andra 2 programmen på SVT play. 
Efter veckan i Italien tänkte jag att nu måste jag träna och äta nyttigt. Jag har tränat, och varit någorlunda återhållsam vad gäller onyttigheter. Men idag på själva kanelbullens dag, har jag satt i mig 2 stora kanelbullar. Ätit en massa lösgodis. Fast jag kan inte påstå att jag har ångest ändå. Men det känns inte bra. 
Tränade inte i morse, ville umgås med Jeanette, inte så ofta vi träffas. 
Men efter jobbet blev det Actic, först roddmaskin 30 min, sen spinning 30 min med Linda. Hade tänkt att springa på löpbandet men kroppen ville inte. 
Jättemycket att göra på jobbet, men har man trevliga arbetskamrater så går allting bra😊. 
I går då? Ingen träning på morgonen av samma anledning som idag. Efter jobbet crosstrainer på Actic 30 min. Handlade på Willys. Jeanette kom hem lite tidigare från Växjö så vi kunde äta tillsammans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela