Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ledig idag😊

Publicerad 2019-04-29 08:25:57 i Allmänt,

Är glad att jag tog ledigt idag och i morgon. Trots att vi har haft en helg utan jobb, helt otroligt! Det finns så mycket oro runt omkring oss just nu. Har så många tankar i huvudet. 
När Emelie läste så inför vissa tentor brukade vi förbättra hennes karma genom att ge till djurrättsorganisationer. Så igår tänkte jag att min familjs karma skulle förbättras lite och gav till djurrättsalliansen för plågsamma djurförsök. 
 
Jättefint väder ute. Ser på TV4 nyhetsmorgon. Just nu är det Petter Stordalen. En mycket karismatisk man. Det han säger är ju vad många andra sagt och man vet. Bara så svårt att leva efter. 
Lev för vardagen, längta in till fredag på måndag, då går du miste om de flesta dagar i livet. Gläds åt de små sakerna. Visst låter det enkelt och ändå så svårt. 
Men man behöver påminnas om det. 
Planer för dagen? Springa kanske, rensa i rabatter, växla pengar, träffa Kristiina klockan fyra. 
Har bäddat rent i våra sängar så lite nyttigt har jag gjort idag. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela