Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Mörk eller ljus choklad?

Publicerad 2019-06-27 20:41:09 i Allmänt,

Man ska ju gilla mörk choklad. Men jag gillar ljus choklad bättre. Jag bryr mig inte om den är hälsosam eller inte. Jag mår bra om jag äter en god ljus chokladbit. Jag mår bra av ett glas rött vin också. 
 I morgon är det fredag och det skall bli skönt. 
Det har varit en jobbig vecka både på dagen och att jag jobbat över 2 dagar på rad. 
Har varit duktig och gått på gymet alla morgnar hittills i veckan. 
I kväll sprang jag en runda, det var skönt när mina ben väl slutade kännas krampaktiga, de gjorde de efter 2 km, sen kändes det bättre. 
Har stått mycket på jobbet med blyförkläde de här dagarna vilket säkert bidrar till att de blir så men det är ett fenomen som kommit de senare åren. Kanske började problemen efter min operation. Huvudsaken är att jag ändå kan springa. 
Har chillat i uterummet. Löst korsord. Druckit kaffe. Skall lägga mig tidigt i kväll med. 

(null)
Så sant så🙃
(null)
Beställde böcker från Bokus som kom igår
(null)
Chill i uterummet. Det stället jag kommer att sakna från det här huset. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela