Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Reser söderut....

Publicerad 2019-06-22 08:01:00 i Allmänt,

(null)
Köket i Spännviken
(null)
Gussvattnet
(null)
Kort paddeltur
(null)
Redo för Stompabak
(null)
Hällingsån
(null)
Hällingsåfallet
(null)

(null)
Midsommarbrunch
(null)

(null)
Vår egen sillstompa 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Älgkon hälsade på även den här gången

Midsommardagens morgon - idag åker vi hem

Sitter ensam i köket. De andra sover. Rätt fint väder men det blåser mycket. 

Igår skrev jag ett långt inlägg i min blogg men sparade inte innan jag började lägga upp bilder. Telefonen låste sig och allt försvann. Så trist...

Får berätta om dagarna som gått. 

Midsommarafton🍓

Vi hade bestämt att tillsammans med Gerd och en kompis till henne vandra upp till Hällingsåfallet. Kvällen innan hade vi förberett mat och på morgonen bakade jag stompa för att se om bröden kunde smaka bättre än vad de gjorde på Strömsunds hembygdsgård. Så vi hade mycket matsäck med oss. 

Vi valde att åka ner till Bågede och över vattnet där. Det var en ganska lång väg men det fanns mycket att se på vägen. Vandringen upp till fallet var fantastiskt fin och strapatsrik 🙃. Man fick vada över vattendrag och klättra på nedfallna träd. Så mäktigt att se fallet. 

Vi hittade en stuga vi kunde äta vår mat. Vädret var sisådär, när man gick var det bra men temperaturen var inte mer än 12 grader. 

Vi gick sedan grusvägen ner till bilen. 

Frostvikens glass är ett nystartat företag. Vi köpte varsin glass med smaker av smultron och granskott. 

De sade att glassen var en mix av gräddglass och sorbet men enligt mig var det sorbet. Den var inte särskilt god heller. Dessutom var stället ganska makabert. De hade 3(!) stora foton av två grisöron sammanfogade med ett kycklinghuvud.

På kvällen hade vi förberett potatis och grönsaker. Gänget som kom från Gäddede hade med sig nyfångad röding. Och rabarberpaj. Man hamnade nästan i matkoma av all det goda. 

Gästerna gick vid halv tolv. Det var Midsommarafton 2019 det. 


 Nu sitter vi i bilen mot Sthlm. Klockan är 11:25. 


Torsdag 20 juni

Den här dagen skulle vi ha gjort vandring upp till " det sovande lejonet". Det regnade hela dagen så det blev ingen vandring. En tur till Gäddede blev det förstås. Vi bar ut kanoten från lagården ner till vattnet. Provade paddla lite men det regnade, det var steniga skär så vi gav ganska snabbt upp. 

Jesnette och jag gick en promenad längs Vildmarknadsvägen, inte så mycket trafik men bilarna kör fort. 

Vi städade upp lite, lagade mat som var färdig tills Daniel och Felix kom strax efter sju. Putte och Gerd tittade in vid niotiden på väg upp till Pelles stuga. 

Det regnade sen hela natten. 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela