Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Söndagsmorgon

Publicerad 2019-06-30 08:53:57 i Allmänt,

Ser TV4 nyhetsmorgon. Det var längesedan nu. Kunde inte sova länge idag heller. Låg till halvåtta i alla fall. 
Ska berätta lite om gårdagen. Vi rensade i trädgården. Det är mycket öppnare nu. Vi har inte hunnit med att beskära träden. Vi har alldeles för mycket växter. När vi flyttade hit tog vi bort växter. Men sen har vi satt nya. Och vi har inte hunnit med att hålla efter. 
Läste Emelies blogg hur hon tror att det kommer att kännas  när hon kommer hem nu i sommar. Det är nog det jag är mest rädd för. Hur kommer det att kännas för Jeanette, Niclas och Emelie. Emelie har ju haft större delen av sitt tonårsliv här. Och vi har samlats här många högtider och födelsedagar. Och då är det bra att ha gott om plats. 
Det kommer vi inte att ha i framtiden. 
Det känns lite som det här året är ett mellanår. Att nästa år kommer att bli ett bättre år. Detta år är också bra. Vi har varit i Paris. Vi hade fina dagar i Jämtland. Vi har mycket att se fram emot. Vi skall åka till Singapore i september. Emelie kommer hem i juli. Hon kommer hem i slutet av september. 
Det som är jobbigt är hur vi skall få allt att gå ihop tidsmässigt? Hinner vi göra oss av med alla saker? Hur mycket vill vi göra oss av med? 
Kan bara säga att känslan att försöka minska på antal ägodelar känns bra. 
Men för att återgå till i går. Erika bjöd på middag på Italia. Vi kunde sitta ute. Maten var god. Efteråt drack vi kaffe hemma hos dem och såg Sveriges damer slå Tyskland. 
Hemma vid tiotiden. 
Läste ut min bok "Ensamhetens språk" av Jan-Philip Sendker. Gillar hans böcker. 
Planer för idag då?
Sprang inte igår, jobbade i trädgården en stor del av dagen. 
1.Sola
2. Jobba med hus och trädgården. 
3. Avsluta dagen med att springa till Billebjer. Tomas kör bil ut. Vi badar och ev. Har vi picknick. 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela