Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Så trött....

Publicerad 2019-11-29 20:45:57 i Allmänt,

Har ju varit ledig idag. Har inte hunnit så mycket som jag tänkt. Träffade PT:n halv tio. 
Kändes bra att gå igenom olika saker. Känner att jag måste ta mig i kragen och börja träna ordentligt. Sprang på löpbandet sen, 5 km. Massagestolen 15 min, kör extrasoft och tycker att det är för hårt. Avslutade med bastu. Cyklade till Fäladstorget för att hämta ut Rubens paket. Men det gick inte eftersom han stod som förste mottagare, fick sitta i telefonkö både till PostNord och Zalando. Men det hjälpte inte. 
Hade tre kassar julpynt och lite annat  till Erikshjälpen så jag bestämde mig för att åka dit idag då det är stängt och inte en massa folk. Man kan ändå lämna in saker. Sen gjorde jag misstaget att åka till Nova, lön och Black Friday gjorde att det var massor av folk där och trafikkaos. Snabbt därifrån. Hem, slängde skräp, körde ner tomma julpyntslådor till förrådet. Bakade saffransbullar, dammsög lite snabbt. Lagade mat. Efter maten kaffe och nybakade lussebullar. Sen började min big mission: att klä granen. Kändes övermäktigt, men nu är den klädd. Det mesta är klart nu. Vet inte om jag ska sätta upp mer. 
Har lyssnat på min ljudbok medan jag klätt granen. Nu ser Tomas en hemsk maffiafilm som jag inte vill se. 
(null)

(null)



Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2019-11-30 03:11:15

Så mysigt med saffransbullar och julgran! Och fint att lämna julpynt till Erikshjälpen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela