Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndag och ledig

Publicerad 2020-04-06 05:46:17 i Allmänt,

Hela lägenheten är upp och nedvänd. De ska ju byta fönstren här hos. Så vi har plockat bort blommor, gardiner och prydnadssaker. Och försökt ge utrymme framför fönstren. 
Så vad planerna för dagen är vet jag inte riktigt. Måste komma igång med min träning. 
Vad gjorde vi i går då? 
Vi åkte ut till Järavallen där vi träffade Oscar, Johanna och Belle, Niclas, Emma och Julia. 
Har aldrig sett så många bilar på Järavallen. 
Vi grillade efter att ha gått 3 km:s rundan som är 2,2 bara. 
Det var trevligt. Sen åkte vi och hämtade Ruben som varit hos en kompis i Malmö. 
På vägen hem åkte vi till Hornbach och köpte en grill, det blev till sist en liten bärbar gasolgrill. 
På kvällen lagade jag Jenny Walde’ns Wookgryta med nudlar, bytte ut köttfärs till vegetarisk färs. 
Känns som det blir en jobbig tid med det här fönsterbytet. 
(null)
Väldigt rörigt hos oss just nu. 
(null)
Stortorget i lördags 
(null)
Promenad på Järavallen i går
(null)
Risotto med lax. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela