Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

1 februari

Publicerad 2020-02-01 17:51:37 i Allmänt,

Vaknade förkyld och ont ner i vänster ben. Tror att det kommer från ryggen. Så mitt humör var sämsta möjliga. Fick med mig Tomas på en vandring, vi åkte ut till Torna Hällestad och gick sedan ut på Skåneleden, vi gick en förkortad variant men jag tror att det blev över en mil i alla fall. Vädret var inte så dåligt, det regnade inte, en blek sol tittade fram. Hade ont i benet hela tiden. Men är ändå glad att jag tog mig ut. Vi hade tänkt fika men det var ganska fullt i restaurangen så vi handlade bröd och semlor och lite andra saker och åkte hem. Tomas åkte till gymmet och passade också på att hälsa på den söta Belle. 
Jag fikade när jag kom hem, det goda brödet från Lanthandeln och deras semla. Jag tyckte inte att semlan smakade så mycket kan också bero på att jag ätit två mackor innan. 
Har lagat mat som vi snart ska äta. 
Lite  bilder från idag
(null)

(null)
God fika när jag kom hem
(null)

(null)

(null)

(null)
Riktigt gyttjigt var det här
(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2020-02-02 11:30:48

Glömde äta semla när jag var hemma :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela