Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll

Publicerad 2020-02-22 22:59:07 i Allmänt,

Klockan är snart elva. Vad har vi då gjort idag? 
Vi fixade förrådet. Satte ihop hyllan. Ändrade om lite. Åkte iväg med grejer till Erikshjälpen och Sysav. Känns som det var länge sedan vi åkte på de ställena. För några månader sedan var vi där nästan  varje dag. 
Åkte och handlade lite saker på Clas Ohlson där man som medlem idag gick 15% rabatt. Köpte fotoramar och en kettlebell(!!!) lite impulsköp där blev det. 
Handlade mat på Willys. När vi kom ut från Willys började himlen spricka upp, man såg blå  himmel. Det hade regnat och blåst hela dagen. Blåste gjorde det fortfarande förstås. 
Tomas gick till gymmet, jag bestämde mig för att springa ute, trots vinden, nu var ju solen nästan framme. Det var lite blåsigt speciellt på Kung Oscars bro. Men det fina vädret höll i sig under min korta runda. Sprang uppför långa backen på Sankt Hans backar, höll inte på att ta mig ner sen. Det var så halt. 
När jag stod i duschen hörde jag ett konstigt ljud, regnet vräkte ner och vinden ven. 
Erika kom vid sju. Lagade en linsgryta, den blev ok men det var verkligen ingen festmat. Nu har jag matlåda i många dagar😊
Vi såg filmen Cornelis, ganska sorglig film. En stor artist som var alltför glad i alkohol och droger. 
Har ändrat min sträcka i Stävie Trail. Nu blir det 6 km istället. Känns bra. 
(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela