Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndag och veckans bästa träningsdag?

Publicerad 2020-03-30 06:35:07 i Allmänt,

Tror inte att det blir veckans bästa träningsdag. Hade sett fram emot FYSpass i Bananparken med Suzan. Det blir det inte eftersom vi jobbade en stor del av natten och att jag inte kan sova så bra  sen. Jeanette som skulle följa med har ont i halsen. Så i bästa fall blir det en promenad i kväll. 
Hann inte skriva igår, men det var en ganska trevlig dag. Tomas och jag åkte en snabb tur till Nova sen hann vi med att träffa Belle. Fika med Erika i solen i Sofiaparken. 
Vi hann laga mat och äta innan jag blev inringd första gången, sen hann jag hem, dricka varm mjölkchoklad, duscha och precis när jag krupit i pyjamasen så ringde telefonen igen. Då var klockan strax efter elva. Var hemma strax innan två. 
Och nu sitter jag här, har ätit frukost, får gå till jobbet eftersom jag har cykeln kvar på sjukhuset. 
Bara att ta sig an den här dagen😊. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela