Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Ännu en cykeldag

Publicerad 2020-05-21 14:04:15 i Allmänt,

Tomas väckte tanken att cykla idag. Han hade tänkt sig mountainbikes och att cykla på Kullaberg. Inget för  mig är inte ens säker på att det är tillåtet. Men nu var tanken väckt hos mig, så det blev våra racercyklar istället. Vi startade i ett  litet ställe som jag redan glömt namnet på. Våra cykelkartor var 15 år gamla, om det nu berodde på det att vi cyklade fel.  Det var svårt att följa våra kartor och det känns som om vi måste fixa nya. 
Efter 24 km kom vi till ett trevligt gästgiveri, Tunneberga, det blev en räkmacka och en alkoholfri öl. Kaffe och en liten chokladpralin. 
Vi cyklade vidare och vi kom fel ibland, vägarna var väldigt trafikerade. 
Så småningom kom vi fram till Mölle. Riktigt kaosartat där. Massor av människor och därtill ombyggnad vid hamnområdet. Mycket omysigt. Glass och Cola Zero för att fylla på energinivån. 
Trevlig cykelväg till Höganäs på grus dock. Men helt ok att cykla på. I Höganäs hade vi ingen aning vart vi skulle ta vägen och inga skyltar såg vi. Vi körde lite på måfå mot det håll vi trodde och vi hittade vår cykelväg tillbaka på en gammalt järnvägsspår. 56 km blev det. Med facit i hand borde vi nog ha kollat upp vägarna bättre innan. Men med ett så fantastiskt väder och stoppet på Gästgiveriet så blev det en trevlig och minnesvärd runda. 
Nu är vi hemma igen. Jag har satt mig på balkongen för att ta vara på de sista av dagens sol. Druckit en kall öl och snart ska jag fixa lite mat till oss. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela