Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Den här dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig....

Publicerad 2020-05-20 16:06:55 i Allmänt,

Kom iväg på min cykelrunda innan tio någon gång. Cyklade mot Gårdstånga sedan förbi Flyinge mot Harlösa där jag svängde mot Silvåkra. Nu kom jag så småningom in på en grusväg, hade varit lite rädd för det, men jag hade inget annat val än att fortsätta. Fikastopp på Torna Hällestads lanthandel. 
Sen vidare mot Dalby, Skrylle och Hardebergaspåret hem. Och när jag har kanske 5 km kvar och efter 55 km cykling får jag punktering. Jag kan inte byta slang. Får nog lära mig det. 
Så jag traskar med cykeln till Ågrens cykelaffär och de hjälper mig med detsamma. 
Jag sitter i solen och väntar medan de fixar det. Fantastiskt! 
Ganska hungrig när jag kommer hem. Två ostmackor och ett stort glas chokladmjölk. 
Detta intogs på balkongen i solen. Tänk att man äntligen kan gå ut här utan att blåsa bort. Har lyssnat på min ljudbok, pratat med Emelie, druckit ett glas öl. 
(null)
I väntan på att de fixar punkteringen 
(null)
Som alltid god fika i Torna Hällestad 
(null)
Vackert grönt längs vägen 
(null)

(null)
Gjorde Tiramisu
(null)

(null)
Har ont i knät fick bli en halv Ipren
(null)
Skönt att vara hemma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela