Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

En fin dag

Publicerad 2020-05-22 14:58:01 i Allmänt,

Den sista av mina lediga vardagar på länge. Det har varit en fin dag. Hade bestämt att vandra med Anki, hämtade henne klockan halv tio. Vandringen startade i Röstånga och gick via Jällabjär till Natthall,  till Natthall på Skåneleden. 
Fantastisk natur. Vid Natthall vände vi och gick en delvis annan väg tillbaka. När vi kommit till Röstånga igen var vi sugna på glass men på konditoriet fanns ingen glass, istället blev kaffe och en bakelse. 
Kom hem, cyklade upp till Oscar och Johanna och fick träffa den söta Belle. Mannen i mitt liv befann sig där redan. Han missar inte ett tillfälle att träffa Belle❤️. 
Jag cyklade hem, Tomas gick till gymmet. 
Kom hem, satte på Tv:n och alla kanaler var borta! Till sist var de tillbaka efter en del knappande fram och tillbaka. 
Fixade till något att äta. Har lyssnat på min ljudbok medan Tomas ser på en tysk krigsserie. Jag ser helst inga hemska saker. 
(null)
Konditoriet i Röstånga 
(null)
Vi fyller på kalorierna igen😊
(null)

(null)

(null)

(null)
Så vackert brunnslock.  (null) 
Jällabjär på håll
(null)
Framme vid det mystiska Natthall
(null)
Natthall
(null)

(null)

(null)
Lite annorlunda trädgårdskonst i Anderstorp 
(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela