Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Fantastisk vandring

Publicerad 2020-05-07 17:16:19 i Allmänt,

Hemma igen efter 2 dagars vandring. Har fortfarande med mig en lyckokänsla över att ha upplevt så mycket vackert. 
Jag och Anki tog tåget till Hässleholm i går
 kl: 9:03. Planen var att vandra delar av Hovdalaleden och så småningom komma tillbaka till Hässleholm. 
Leden var bra utmärkt från järnvägsstationen, vandringen gick förbi Hässleholmsgården. 
Första stopp blev vid Sjörödskiosken, då hade vi gått 4 km, egentligen var den inte öppen men ägaren öppnade för oss och vi fick köpa glass. 
Vi gick vidare ner mot Finjasjön, trots att solen sken så var det kallt i vinden. 
Första matstopp blev vid fågeltornet. 
Efter 18 km vandring i mestadels fantastisk natur var vi framme vid Skyrups golfhotell.  
Vi började med en kall öl, inkvarterade oss sen i vårt något anspråkslösa rum, tvättställ på rummet, toalett och dusch i korridoren. 
Vi slumrade en stund innan vi duschade och sen gick ner till baren. 
Det kändes lite speciellt när vi fick vår Cava i så fina glas. 
Tvårättersmiddag sen, fick bli köttätare, hade inte sagt till om att jag inte åt kött. 
Vi la oss tidigt och jag sov ganska bra trots något högljudda golfspelare. 
P.g.a. Coronaviruset så serverades frukosten på en bricka. Ingen buffé att plocka ifrån. 
Vi köpte med macka och kaffe till dagens vandring. 
Redan från början var det varmt. Det var så fin vandring från Skyrup till Hovdala. Från Hovdala fortsatte vår vandring mot Hässleholm. Förutom en kort bit genom Tormestorp så var det en fin vandring. Vi avslutade med glass i hembygdsparken i Hässleholm. 
När vi skulle åka hem visade det sig att vissa tåg ställs in. Man rekommenderar att man inte ska åka tåg. Och åker man ska man hålla avstånd. Men..... eftersom det inte går så många tåg så går det inte att hålla det avstånd som rekommenderas. 
När jag kom hem satte jag igång med att fixa till på balkongen, nu är det nästan klart. 
Lagade mat till en ganska trött man som jobbat hos sonen en stor del av dagen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela