Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Lördagskväll

Publicerad 2020-05-23 19:51:12 i Allmänt,

Började morgonen med att åka och köpa en gåstol till Belle. Handlade mat på Willys på vägen till Oscar och Johanna. Ville vara med och se när Belle provade gåstolen. Så vi satte ihop den när vi kom dit. Hon är ju lite för liten ännu. Hon blev så uppspelt av den. Roligt att se henne. 
Tomas körde mig hem. Jag packade upp och åkte sen och hämtade ett paket från IKEA, en hylla till balkongen. Den låg i ett jättestort paket som det inte var så lätt att släpa hem på cykeln. Skruvade ihop hyllan, möblerade om på balkongen. Sen gav jag ut och gick en promenad, i lätt duggregn, det blev till sist 10 km. 
Det blev sen mat eftersom Tomas kom sent tillbaka från trädgårdsarbetet på Mätaregränden. 
Sen blev det en massa Tv-tittande. 
(null)
Från dagens promenad. 
(null)

(null)

(null)
Den pimpade balkongen 
(null)
Den nya hyllan
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela