Livet efter fjortonde januari.

Jag startade den här bloggen/dagboken 2012 då jag blev opererad för ett stort bukaorta-aneurysm. Jag ville komma tillbaka till livet. Det har jag väl gjort nu. Mina mål att springa ett marathon och Lidingöloppet 30 km är uppfyllda. Nu januari 2022 skulle "Livet börja", jag blev pensionär på"riktigt". Tomas min man skulle bli halvtidspensionär. Vi skulle göra så mycket tillsammans. Det som sen händer den 14 januari 2022 är det värsta som hänt mig hittills i mitt liv. Min fina Tomas avslutar sitt liv efter en kort tid av psykisk ohälsa. En del av mitt liv tar slut där. Jag har en stor fin familj och nu tar vi en dag i taget tillsammans. Men saknaden är så stor. Så min blogg fortsätter, jag behöver komma tillbaka ännu en gång. Men den här gången blir det så mycket svårare.

Måndag 4 maj

Publicerad 2020-05-04 20:55:22 i Allmänt,

Vi gick upp tidigt eftersom fönstren i sovrummet skulle bytas. Så vi gick upp klockan sex. Strax efter sju var de här byggarna. Så fort vi kunde åkte vi till gymmet, jag tog motionscykel eftersom jag ville spara mitt knä som inte känns helt tillförlitligt. 
Sen åkte vi till Ikea, tänkte att vi skulle börja med fika. Så vi gick mot "Restaurangen", men....restaurangen var stängd p.g.a. Coronaviruset. Kunde det inte stå direkt när man kommer in?
Det enda vi köpte var en vattenkanna!
Vi gick därefter till Ilva och fikade på Espressohouse där. 
Bauhaus därefter, vi handlade golv till balkongen, överdrag till balkongmöblerna och spaljé. Sen åkte vi till Kävlinge för att hämta vårt draperi. Det visade sig att krokarna hade hon glömt. De skulle hon skicka. Vi kollade sedan på 2 affärer i Lund men inga krokar fanns. När jag skrev till henne visade det sig att hon skickat krokarna till Tygpunkten i Kävlinge. Känns som det är lite komplicerat det här. Får vi några krokar eller inte.
Jag har lagt golvet på balkongen, vi behöver ett paket till. Men det blev rätt bra. Tyvärr kan vi inte göra allt klart på balkongen eftersom det är plåtarbeten kvar. Det ska de göra onsdag och torsdag. 
Har lagat mat. Vi har ätit, druckit kaffe. Jag har löst korsord. Sett på Rapport. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela